Tidligere denne sommeren fikk jeg sjansen til å intervjue noen av mine tidligere klienter som…
Kjenner du noen som…
På den nye engelske nettsiden min som ble publisert for noen få uker siden har jeg 3 ulike “branding-pakker” som passer for foretakere i ulike faser av sin virksomhet. Selv om disse pakkene fortsatt kun er å finne på den engelske siden, passer de utmerket for norske og svenske foretakere også!
Den første pakken heter “JUST STARTING OUT” og er for deg som akkurat er i ferd med å starte opp din virksomhet og trenger grunnleggende elementer for ditt brand.
Er det ikke andre ting, sier du kanskje, som er viktigere i en oppstarts-fase enn å tenke på å anskaffe jålete ting som logo, farger, bilder og fonter? Kan man ikke bare gjøre et eller annet selv, det finnes jo så mange kjekke apper og verktøy for sånt?
Å arbeide med en profesjonell visuell merkevarestrateg & grafisk designer i oppstartsprosessen handler ikke bare om å “pynte seg” og se ut som alle andre. I arbeidet med å skape en logo og en visuell identitet går vi tett innpå dine visjoner og verdier og trekker ut et verbalt, autentisk “ekstrakt”, en beskrivelse av virksomheten, som vi så oversetter til et visuelt språk. Det er veldig spennende og skaper en følelse av eierskap som gir identitet og drivkraft.
Vi ser også på dine planer for fremtiden. Det er viktig at du ikke maler deg inne i et hjørne, bokstavelig talt, men tar høyde for utvidelser og produktutvikling. Bare se på Facebook, som nylig måtte etablere et merkevare-nivå OVER den gamle identiteten, fordi det vi tenker på som “facebook” nå bare er én av mange produkter i stall FACEBOOK.
Gründere er mildest talt kreative. De begynner med én ting, fortsetter med noe annet, samarbeider med en tredje og plutselig er identitetskrisen et faktum og det visuelle ser ut som et lappeteppe. Folk har kommet til meg i en mild tilstand av schizofreni i noen tilfeller og det er tidkrevende og dyrt og rydde seg bakover i tiden. Derfor lønner det seg å samarbeide med en merkevarestrateg fra starten og etablere en visuell identitet som kan vokse med firmaet.
Kjenner du noen seriøse oppstartere som vil prioritere å ha fast visuell grunn under føttene før de strener avgårde ut i verden, blir både de og jeg takknemlige hvis du setter dem i kontakt med meg.
Jeg minner også om mine såkalte “QUOTE-POSTS” som kommer annenhver torsdag på bloggen. De er tanker og refleksjoner som kommer til meg mens jeg lager Quote-bilder til sosiale medier.
Sjekk dem ut her.
Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til
Visuell Branding!
This Post Has 0 Comments