Skip to content
+47 4137 4130 info@yourbrandvision.com

Design visualiserer visjoner

Design visualiserer visjoner
Alle som en har hatt en coach, lest bøker om målsettninger eller sett videoer om det på nettet, kan ikke unngå å ha stiftet bekjentskap med ordet VISIONBOARD. 
Det finnes ikke en guru på planetens overflate som ikke ber deg lage et visonboard. 
Dersom du ikke kjenner begrepet,
skal jeg raskt forklare deg hva det er.

Visionboard

Først må du beskrive dine mål. Det vil si; aller først må du selvsagt finne dine mål. 
Når du kan fortelle seg selv og andre med ORD hva dine mål er, skal du visualisere dem. 
Du finner bilder i magasiner, aviser eller på nettet, som forestiller dine mål.

Det kan være personlige mål eller profesjonelle mål. Hvis du f.eks har som mål å opptre hos Fredrik Skavlan, klistrer du inn på ditt visionboard et bilde av Fredrik i fri dressur. Er du tøff klistrer du deg selv inn i en av hans stoler.

Man kan klistre inn bilder av luxusbiler, tropiske øyer, hjelpearbeid under nære eller fjerne himmelstrøk eller en Nobel-medalje.
Du skjønner poenget. Hovedsaken er at bildene stadig skal minne deg på dine mål og dra dem nærmere deg for hver dag. Derfor må du ha visionboardet plassert slik at du kan se det, gjerne flere ganger om dagen, mens du gjør en reise fram i tiden og kjenner intenst på følelsen av hvor fint det skal bli når du oppnår et mål, eller fler. Jo mer sanselig og taktil du greier å være i din tilnærming, jo raskere kommer målet nærmere.

Goal

Mange gründere, entreprenører og bedriftseiere har mål og visjoner for hvordan deres bedrift skal se ut om 3, 5 eller 10 år. Om de har for vane å lage Visionboard eller ei, vet jeg ikke. 
Det er imidlertid slik at INGEN behøver å vente i årevis med å få sin bedrift til å ta seg ut i overenstemmelse med deres mål eller visjon. Det kan skje omgående. 
Grafisk Design er et verktøy for visualisering, det er vitsen med faget.
Grafisk Design kan visualisere det fremtidige bildet av din virksomhet,
AT ONCE!

Hensikten med et visionboard er å repetere synet av målet og la det få et varig, reellt avtrykk i hjernen. Hva om DU som gründer og alle andre kunne SE og repetere “bildet” av ditt mål hver dag i levende live? Hva om
DET DU SÅ hver gang du gikk inn på din egen nettside, gav bort visittkortet ditt eller holdt en presentasjon, faktisk var “bildet av fremtiden”? Hvilken effekt tror du det hadde hatt på din egen selvtillitt, inspirasjon og faktiske måloppnåelse? Du kunne vokse direkte inn i din visjon – daglig.

Brain

Mange opplever at visualisering virker.
Når vi lager “Goal Cards”, “Visionboards” og “Mind Movies” er det fordi hjernen skal få hjelp til å lage nye neuro pathways, slik at vi mentalt kan “SE DEN NYE OSS” og utvikle oss mot det.

Ved å ta i bruk profesjonell grafisk design kan du være “den nye deg”
i din markedskommunikasjon fra dag 0.
Ditt markedsmateriell kan VÆRE ditt levende visionboard.
Grafisk design er fra “naturen side” reinspikka visualisering.
Det er også en investering som tilfører din virksomhet varige verdier.

Hvis du derimot kjøper en logo på Fiverr til 5 dollars og gjør resten selv i diverse DIY-verktøy, vil resultatet IKKE bli en visualisering av din VISJON, hvem du ønsker å bli, men tvert i mot en klar dokumentasjon på hvem du
ER akkurat nå. En som strever seg langsomt fremover ved hjelp av halvferdige løsninger og mangelfull egeninnsats.
Det blir ikke mye nye nervebaner av sånt!!

Vil du se ut som en som “er underveis”
eller vil du se ut som en som allerede ER DER?

1.
Etablér kontakt med en grafisk designer/visuell branding strateg.

2.
Gjør forarbeidet ditt grundig. Beskriv dine verdier, mål og visjoner med ord. Finn bedriftens egenart/personlighet. Del disse med din grafiske designer, som har utdannelse og evne til å oversette dette til visuelt språk, et bilde av din visjon.

3.
Som med et vanlig visionboard,
kom tilbake til din synlige visjon ofte. Voks inn i den.
Hold fast på en designer som har evnen til å identifisere seg med med din virksomhets verdier og handle i henhold til dine intensjoner på en fokusert og disiplinert måte.

Hanne Brøter kaffepause

Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.

Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til 
Visuell Branding!

Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

thirteen − eleven =

Back To Top