Skip to content
+47 4137 4130 info@yourbrandvision.com

Skjuler du din verdi?

Sommeren går mot slutten. Jeg synes den er en god tid for ettertanke og planlegging. Når hverdagen hviler litt, blir det plass til andre tanker.

Denne sommeren har jeg  jobbet med en ny versjon av mine nettsider og min gratis, nedlastbare e-bok.

Dette har nok en gang fått meg til å tenke på den store kommunikasjons-utfordringen alle har, som driver med grafisk design, visuell branding (eller annen form visuell representasjon av noe eller noen).

Greia er å forklare folk på en enkel måte hvorfor det er så viktig hvordan deres virksomheter SER UT. Jeg har foreløpig konkludert med at det har veldig mye å gjøre med VERDI.

Som en ny inngangstekst til mitt engelske nettsted har jeg skrevet denne setningen.

“Does the look of your business reflect the value you bring to your clients?”

Jeg må innrømme at jeg ofte synes det er lettere “å treffe” nøyaktig hva jeg mener med en engelsk setning. På norsk vil dette komme til å lyde omtrent slik, -kanskje:

Reflekterer din virksomhets utseende den verdien du bringer til dine kunder?

Det jeg egentlig mener å si, på godt norsk, er: Ser din virksomhet egentlig ut som den bringer den VERDIEN til dine kunder, som du selv vet at den gjør?

Mine nåværende og potensielle ideelle klienter er tjenesteytende virksomheter som virkelig bringer STOR verdi til sine egne kunder og klienter. Hva mener jeg med VERDI i denne sammenhengen? Klingende mynt? Ja, selvsagt, men ikke isolert sett. Jeg jobber ikke med folk som har som mål å “selge” et produkt til flest mulig og så glemme dem (eller engang vite hvem de er). Det overlater jeg til grafiske designere og markedsførere som selger vaskemidler, iskrem eller ola-bukser. Mine ideelle kunder hjelper mennesker og virksomheter med skikkelige LØFT i deres liv eller virksomhet som får langvarig og dyptgående virkning for dem. For dette viktige arbeidet skal de selvsagt honoreres tilsvarende. Imidlertid er det ofte slik at selv en “premium” pris ikke reflekterer den egentlige og langsiktige verdien av deres innsats.

Som dette sitatet (vanligvis kreditert Albert Einstein) sier:

Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts.

Det er DERFOR det er så viktig at virksomheter som yter verdi langt inn i den “ikke-tellbare” sonen, viser dette i sin visuelle framtoning. Hvis din virksomhets synlige identitet består av tilfeldig sammenraskede visuelle innslag , vil dette fortelle en historie om verdien (eller mangel på sådan) av det du bringer til torgs, som du ikke bekjenner deg til, – som er usann.

Jeg har brukt dette bildet mange ganger i min kommunikasjon og det finnes også i min bok, Brand BoxesTM, Your 9-step process to creating a visually compelling brand”.  som er et greit sted å begynner hvis du vil lære mer om hva du kan gjøre selv med enkle midler, for å gi din virksomhet en “look” som reflekterer dens personlighet og den verdien du vil bringe til kundene dine.

Hvis du trenger hjelp til å skape en visuell framtoning for din virksomhet, som IKKE skjuler den verdien du bringer, ikke nøl med å ta kontakt!

Hanne Brøter kaffepause

Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.

Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til 
Visuell Branding!

Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four − 3 =

Back To Top