skip to Main Content
+46 (0)70 3333 712 info@yourbrandvision.com

Visuell branding – enkelt og kort forklart [1]

Visuell Branding

Denne bloggposten er skrevet av meg, Hanne,  i YOUR BRAND VISION
“grafisk design og visuell branding”, som det står i logoen. De fleste jeg kommer i kontakt med vet hva grafisk design er, men mange begynner å flakke med blikket når jeg sier visuell branding. Det er foreløpig ikke et begrep som eies av alle. Ettersom det har stor verdi og nytte for virksomheter å vite hva visuell branding er, skal jeg forsøke å forklare det kort og enkelt:

I min forelesnings-presentasjon viser jeg ofte fram dette bildet og spør:
“Hvem bruker yttersiden på denne bilen?”

Det blir gjerne litt stille; hva mener jeg med “å bruke yttersiden på en bil?”
Det bør jo ikke være sjåføren, for han skal holde øynene på veien og kan ikke se sin egen bil utenfra mens han kjører!

Det er selvsagt vi andre som bruker yttersiden på bilen.
Vi lar oss imponere i det den suser forbi oss gatelangs, står parkert langs fortauskanten eller passerer oss på motorveien.
WOW – sier vi, litt av en bil!

Eieren VET dette, og det er en av de viktigste grunnene til at han har valgt en bil som ser sånn ut. Han vet hvilket INNTRYKK bilen gjør på oss. 
Hva gjør dette med eieren? Han føler seg helt sikkert stolt og kan være trygg på at bilen hans gjør et solid inntrykk på folk. Han vet også at vi tenker vårt om hvem det kan være som kjører rundt på veien “kledt” i en bil som dette. Kort sagt sender denne bilen veldig klare og sterke signaler om kvalitet og verdi.

Dette er visuell branding. Av og til kan nok eieren bli stående et ekstra sekund eller to og glede seg over synet av sin egen bil, særlig når ingen kan se ham, men yttersiden av bilen “brukes” primært av andre.

Andre ville latt seg representere av en annen stil, som var mer i overenstemmelse med deres egenart. Det gjelder å finne den stilen som sender de riktige signalene til de riktige menneskene.
Og gjennomføre den.
Noen ganger kan bare en liten glipp være nok
til at inntrykket krasjer.

Hvilken egenart og stil har din virksomhet?

Hanne Brøter kaffepause

Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.

Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til 
Visuell Branding!

This Post Has 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − two =

Back To Top