Skip to content
+47 4137 4130 info@yourbrandvision.com

Jeg fikk en aha-opplevelse!

Noen ganger får man aha-opplevelser som er så tydelige at de makter å kjøre opp et nytt spor i hjernen. Jeg mener slik at man etter den aha-opplevelsen aldri vil komme til å gjøre den samme tingen på den samme gamle måten, så lenge det er mulig å unngå det. Har du fått slike aha-opplevelser noen gang?

Jeg fikk en slik veldig nylig. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke er så aller værst med det skriftlige ord. Jeg får ikke hetta hvis jeg er nødt til å skrive en forklaring på noe, snarere tvert i mot. Jeg skygger heller ikke unna for blog-poster eller nyhetsbrev. Jeg har moro av å skrive, i motsetning til mange entreprenør-kollegaer som klart melder at de hater å skrive. Kjære vene, jeg har tilogmed skrevet en hel bok.

Altså; jeg tror jeg kan skrive.

Hvorfor skal det da være så svinaktig vanskelig å skrive teksten til en landing-page? Jeg forbereder meg. Jeg ser på presentasjoner om tekster til landings-sider. Jeg leser om dem på nettet. Jeg samler sammen tips fra mange ulike ressurser og setter meg ned for å skrive teksten til en ganske enkel landings-side for en PDF-guide som jeg skal gjøre tilgjengelig for nedlastning fra min nettside. Det går veldig trått. Tilslutt får jeg sammen noe og sender det avgårde til en copy-writer som har lovet meg å se på det. Med de bangeste anelser. Når det kommer tilbake, er det forsåvidt min tekst, men den SKINNER på en måte som jeg ikke kunne ha fått til, selv i drømme. Headingen er forenklet og har fått en ny vinkling. Rekkefølger er stokket om på, og “tonen” er løftet flere hakk. – Å, var det sånn det skulle gjøres?

Det er da jeg får aha-opplevelsen. Jeg skriver tilbake til min hjelpende ånd og deler min innsikt: Plutselig innså jeg at copy-writing er for deg som grafisk design er for meg. Jeg kan umiddelbart bare hoppe inn i noe som noen har laget i Canva eller andre steder og fjerne elementer, endre på rekkefølger, bytte til andre fonter og farger og få komposisjonen til å funke. Vedkommende opphavsperson vet ikke engang at en del av de tingene jeg gjør er mulig, langt mindre vet de hvordan eller hvorfor de skal gjøre dem.

Key Take-away for Hanne: Så lenge det på noen måte er mulig – hold deg innenfor ditt eget område av brillianse. La andre utfolde SIN.

Både copy-writing og grafisk design er egne fag-disipliner som krever utdannelse, trening og erfaring. Det er også områder der VELDIG MANGE prøver å klare seg sjøl. UTEN utdannelse, trening og erfaring.

Hvis du en dag får en aha-opplevelse som min og finner ut at du vil ha hjelp med den grafiske designen, er jeg her. Jeg hjelper deg med glede og min brillianse, så kan du bruke dine fakturérbare timer på å utøve DIN.

Skal vi ta en prat om det?

This Post Has 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − thirteen =

Back To Top