I den siste utsendelsen av den norske utgaven Signs of Design gjorde jeg en stygg…
Tenk før du klistrer!
Jeg har hatt denne vaskebalja i over 30 år. Mine barn hadde Lego og andre små-leker i den. På den tiden var KLISTREMERKER ekstremt populært hos barn. Man fikk dem over alt, når man kjøpte leker, sko eller klær. De mest avanserte samlerne knuste sparegrisen og investerte i spesielle utgaver.
Jo mer glitter og glam, jo bedre var det. Jeg øremerket denne balja som mål for klistring, og la ned veto mot merker på bøker og inventar.
Hvorfor skriver jeg om dette? Fordi merkene er i skuddet igjen, bl.a på Instagram Stories. I mine øyne er dette en kanal der ellers fornuftige, intelligente, voksne og modne mennesker går i fullstendig i barndommen og gir etter for sin trang til rosa plast og glitter, i form av glorete digitale merker.
Disse klistrer de på–, og ødelegger visuelle uttrykk som de antagelig har brukt tid på lage, eller til og med kjøpt i dyre dommer. Det er så trist å se.
Jeg fant denne begrunnelsen for å bruke stickers, på nettet:
Instagram stickers, whether GIFs or graphics, provide an up-leveled experience to social media. Gone are the days of flat, static images. Stickers provide users the ability to customize their social sharing experience, while also expressing personal interests and affinities. For businesses specifically, this provides the ability to brand content to enhance users’ experience in the platform. It also offers businesses the chance to utilize current events and pop culture to provide trending and relevant additions to social media that have your brand stamp.
Brand Stamp??? Hvis du ikke finner andre måter å gi virksomheten din et “brand stamp” på, enn å bruke Instagram Stickers, vil jeg si det står ganske dårlig til med deg. Det kanskje på tide å vurdere en visuell branding prosess? Den vil resultere i noe som er unikt ditt eget og du behøver ikke ty til barndommens virkemidler for å merke dine greier. “Customise” betyr skreddersøm og det er akkurat det en visuell branding prosess er. Er du på jakt etter ikke-statisk innhold eller lider av angst for flate bilder, kan jeg anbefale en animert presentasjon i din grafiske profil. Jeg kan lage en til deg, bare si fra!
Det virker som “unnskyldningen” for å bruke Instagram Stickers er de bare er synlige i 24 timer, så det spiller ingen rolle at de får merkevaren min til å se ut som noe fra “TOYS “R” US”!!
24 timer er mer enn nok til å dra ned inntrykket av et ellers anstendig og modent brand. Tenk 2 ganger før du klistrer. Ingen ønsker å se ut som vaskebalja mi.
Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til
Visuell Branding!
Comments (0)