skip to Main Content
+46 (0)70 3333 712 info@yourbrandvision.com

Hvordan fixe bilder som “lekker” – VIDEO

Et bilde er verdt tusen ord, sier et gammelt ordtak. Bilder er en meget viktig del av den visuelle markedsføringen. Vi bruker dem overalt og det er viktig å tenke på hvordan. På nettsider, i brosjyrer, på sosiale medier, ja selv på et lite visittkort kan måten vi bruker et bilde på, si mye om hvem vi eller vår virksomhet er. Bilder kan forsterke et budskap, men de kan også virke helt mot sin hensikt.

Vi begynte å snakke litt om bilder i den forrige utgaven av “5MIN VISUAL CLASSES” som kom i uke 40. Da handlet det om nyttige ting å tenke på når man skal ta nye portrettbilder av seg selv, til bruk i egen markedsføring. Hvis du ikke har har fått sett på den videoen, kan du gjøre det her.

Vi snakket den gangen om att når et bilde er ferdig tatt og plassert på en side, forandrer det seg fra å være bare “et bilde” til å bli et grafisk element på siden, som skal fungere sammen med tekst, farger og andre grafiske elementer.

Slik er det med alle bilder. De har 2 hoved-funksjoner.
Den ene er som visuell informasjon til leseren og det andre er som en grafisk form på siden, på samme måte som løpende tekst, titler og undertitler.
Det skal vi snakke mer om i videoen denne gangen.

Visste du forresten at bilder kan lekke? 
Jo, det kan du faktisk og det er ganske vanlig at de gjør det og det er ikke så bra.
Vi ønsker ikke at bilder skal lekke, og i videoen denne gangen skal vi se
hvordan vi kan hindre dem i å gjøre det.

Hanne Brøter kaffepause

Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.

Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til 
Visuell Branding!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

18 + 10 =

Back To Top