Jeg har hatt gleden av å jobbe med Märit Torkelson i Vertskapet Norge i en…
Julepost og andre forsendelser
JULEPOST OG ANDRE FORSEN(D)ELSER.
Fikk du skrevet og sendt julekortene dine i tide? BRA!!
Fikk du også skrevet og sendt alle nyhetsbrevene dine i tide dette året?…
De to gjøremålene er egentlig ganske like. I begge tilfellene har vi en liste med mottagere og en klar deadline. Kjerne-budskapet på julekortene er heldigvis gitt, får du ingen andre ideer, eller tiden blir knapp, kan du alltids bare skrive “God Jul & Godt Nyttår”.Budskapet i nyhetsbrevene er mer krevende, kanskje.
Jeg tror mange henger seg for mye opp i det der med “Nyhet”, og får litt hetta når det blir snakk om å formidle nyheter fra egen business. Forståelig.
De fleste av oss driver jo ikke avis, eller har en virksomhet som ustanselig holder på med aktiviteter som kan kalles for “nyheter”.
Det hjelper litt å tenke på nyhetsbrevet som et mini-magasin som sendes med e-post. Sett opp datoer for en periode framover, og lag mapper for hvert brev på datamaskinen. Fyll mappene med ideer til innhold etterhvert som du kommer på dem.
Synes du det er vanskelig å komme på hva du skal skrive?
Jeg kan hjelpe deg! Ikke med å skrive selve tekstene, for det må du gjøre selv hvis det skal bli autentisk! Det er jo du som kjenner din bedrift. Jeg kan veldig gjerne hjelpe deg med ideer til innhold og å sette opp en publiseringskalender. Jeg tilbyr en innholdsworkshop hvor vi tar utgangspunkt i din virksomhet og får ideer ned på papiret for de neste 6 månedene.
Hva trenger du mer enn innhold? Teknikk, mal & visuell branding.
Plattform. Det er mange å velge mellom. Mailchimp er gratis opp til 2000 mottagere.
En mal som du kan “mate” innholdet inn i, så du slipper å “designe” nyhetsbrevet på nytt hver gang
Grafiske elementer: header og footer og andre “faste” innslag,
formgitt i virksomhetens profil.
Hvis du ønsker hjelp til å starte med nyhetsbrev, eller få det du allerede har ut på en regelmessig måte, ta kontakt og la oss snakke om å ha et workshop! Så slipper du følelsen av “julaften på kjærringa” – når det blir på høy tid å få sendt ut et nyhetsbrev.
Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.
Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til
Visuell Branding!
This Post Has 0 Comments