For snart et år siden lanserte jeg Broter School of Design. En liten, men svært…
Nye utfordringer
Det er uvanlige tider rundt oss, men dette skal ikke bli nok en epistel som graver seg ned i de elendige sidene ved situasjonen, men handle om de positive. For de finnes.
Hvis du tar en titt rundt deg på sosiale medier, vil du se en bemerkelsesverdig sterk trend. Det handler om at en masse folk har kastet seg rundt i full fart og funnet ut hvordan de kan tilby sine tjenester virtuelt. Det gjelder en masse ulike bransjer, undervisere, coacher, personlige trenere, kulturinstitusjoner og flere andre. Det er morsomt å være vitne til oppfinnsomheten.
Jeg har også sett at leverandører av plattformer og verktøy for digital leveranse, har satt ned prisen eller tilbyr gratis bruk til ulike grupper, f.eks i undervisningssektoren.
Det er kort sagt et enorm POSITIVT fokus på digitale, smittefrie leveranser. Det skal bli spennende å se hvordan utviklingen av alt dette blir gjennom krisen og ikke minst når vi kommer ut på den andre siden. (–for denne gang)
Jeg jobber allerede hjemmefra, for en stor del virtuelt og har tidligere skrevet om fordelene ved dette ut fra et avstands-perspektiv. Nå har vi også fordelen ved minsket smittefare.
Jeg er også glad og veldig takknemlig for å få være en del av flere ulike organisasjoner som leverer digitalt innenfor kurs- og undervisnings-sektoren. Det er den virtuelle kursprodusenten VIDEOCATION som i skrivende stund tilbyr over 30 ferdig innspilte videokurs for næringslivet. Kursene er bygget opp av korte video-moduler som må være ideelle for alle som nå har mer tid til overs. Bruk den til kurs! Videre jobber jeg både med kurs-produksjon og markedsføring av nettbaserte kurs for Folkeuniversitetet Mesterutdanningen. Også på IGM (Institutt for Grafiske Medier, Oslo) tok vi forrige uke på kort varsel i bruk streaming og jeg fikk undervise i Photoshop på direkten, hel-digitalt, – ingen elever i klasserommet. Spennende og vellykket. Neste gang blir det enda bedre.
Undervisning er sikkert et område som er spesielt godt egnet for virtuell leveranse. Det er imidlertid bare fantasien og båndbredden som setter grenser for hva man kan få til. Har du tenkt på hvordan du kan utnytte de digitale mulighetene for å levere ditt nåværende, eller kanskje et fremtidig produkt, virtuelt? Kanskje er det DU som skal komme opp med det digitale tilbudet som går helt VIRALT? (som for øvrig betyr på spre seg fort som et virus!) Jeg vil gjerne høre om dine ideer!
Hold avstand og ta vare på dere!
Beste hilsen
Hanne
Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til
Visuell Branding!
Comments (0)