Er det noen som husker at vi spurte "frøken"om lov til å "pynte" når vi…
Er din logo fleksibel?
I riktig gamle dager var logoer ofte store intrikate greier.
De kunne inneholde både bilder, tekst, årstall, navnet på grunnlegger og mye annet.
Arven fra heraldikken var sterk og det var mye skjold-former og snirklende løvranker.Disse logoene var mer fullt utarbeidede illustrasjoner enn det som vi i dag tenker på som en “logo”.
Påvirkningen fra gamle logo-stiler er ikke helt slutt, vi ser fortsatt logoer der man har forsøkt å dytte inn alt for mye informasjon og “fortelle en hel historie”
I dag kan vi ikke bruke sånne monster-logoer. De blir tunge som steintavler. Nå trenger vi logoer som er fleksible.
Hva mener jeg med det?
Virksomheter skal i dag vise logoen sin på et utall av forskjellige steder både online og offline. Noen ganger kan vi ikke selv bestemme hvor stor logoen skal være eller i hvilket format den kommer til å bli gjengitt. Tenk bare på sosiale medier.
Derfor snakker jeg nå om “logo-ensembler”. Det er ett sett av identifiserende elementer som kan brukes alene eller sammen på mange ulike måter, ettersom hva som ser best ut og fungerer best på den flaten der logoen skal brukes. At logoen kan flekse på denne måten betyr ikke at den ødelegges. De ulike delene av logoen skal selvsagt være visuelt konsistente (se likedan ut) uansett hvordan de brukes, det er måten de brukes på, som er fleksibel.
Hvis du har en gammel logo som er litt for fyldig i formatet, går det an å jobbe med den for å skape fleksiutgaver til ulik bruk, dette kommer jeg til å vise i senere utgaver av denne bloggen.
Du er imidlertid alltid velkommen til en prat om logoer, ta kontakt!
Det er ikke så lett å vite hvor man skal starte med visuell branding og grafisk design.
La oss ta en prat, og se hvordan jeg kan hjelpe deg der du befinner deg akkurat nå!
Du kan avtale en tid ved å sende en mail til hanne@yourbrandvision.com. Jeg er nysgjerrig på hva du har å si! Denne samtalen er kostnadsfri.
Last ned din kostnadsfrie,
praktiske guide til
Visuell Branding!
Comments (0)